Mersin Trans İthalat & İhracat Hizmetleri
Mersin Trans, ithalat ve ihracat yönetmeliklerine uygun olarak gerekli tüm süreçlerin yürütülmesini sağlar.
- Müşterinin yanında olmak ve proforma aşamasından hesap kapatma aşamasına kadar bilgi vermek.
- İthal edilen malların yaklaşık maliyetlerinin hesaplanması ve müşterinin bilgilendirilmesi.
- Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonunun (G.T.İ.P) belirlenmesi.
- Mevzuat gereği alınması gereken izinlerin önceden tespit edilmesi ve alınması.
- Gümrük beyannamelerinin bilgisayar ortamında tescil edilmesi ve kapatılması.
- İthalat sürecinde gerektiğinde Türk Standartları Enstitüsü (TSE), Tarım İl Müdürlüğü, Bitki Karantinası gibi kurumlara veya diğer ilgili kuruluşlara başvurulması ve gerekli belgelerin hazırlanmasının sağlanması.
- Süreç boyunca Hazine'ye ödenecek vergiler ve diğer kurum ve kuruluşlara ödenecek ücretler konusunda müşteriye detaylı bilgi verilmesi.
- Vergilerin ödenmesi ve malların gümrük sahasından alınıp müşteriye teslim edilmesinin sağlanması.
İhraç edilen mallar için:
- İhraç edilecek mallarla ilgili belgelerin tamamlanması.
- Belgelerdeki bilgilerin kontrol edilmesi ve eksik bilgi veya belgelerin tamamlanması.
- Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonunun (G.T.İ.P) belirlenmesi.
- Mevzuatın gerektirdiği belgelerin (örneğin sağlık sertifikaları, kontrol sertifikaları, borsa tescil belgeleri) temin edilmesi.
- A.TR, EURO-1 ve Menşe Şahadetnamesi belgelerinin hazırlanması ve ilgili odalardan ve gümrük idarelerinden onay alınması.
- Hariçte işleme veya geçici ihracata konu mallar için envanter tespiti yapılması ve ekspertiz raporu alınması.
- Gerekli belgeler tamamlandıktan sonra gümrük beyannamelerinin bilgisayar ortamında tescil edilmesi ve tamamlanması.
- İhracata gidecek malların nakliye aracına yüklenmesine nezaret edilmesi ve malların mühürlenmesinin sağlanması.