Mersin Trans İthalat & İhracat Hizmetleri

Mersin Trans, ithalat ve ihracat yönetmeliklerine uygun olarak gerekli tüm süreçlerin yürütülmesini sağlar.

  • Müşterinin yanında olmak ve proforma aşamasından hesap kapatma aşamasına kadar bilgi vermek.
  • İthal edilen malların yaklaşık maliyetlerinin hesaplanması ve müşterinin bilgilendirilmesi.
  • Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonunun (G.T.İ.P) belirlenmesi.
  • Mevzuat gereği alınması gereken izinlerin önceden tespit edilmesi ve alınması.
  • Gümrük beyannamelerinin bilgisayar ortamında tescil edilmesi ve kapatılması.
  • İthalat sürecinde gerektiğinde Türk Standartları Enstitüsü (TSE), Tarım İl Müdürlüğü, Bitki Karantinası gibi kurumlara veya diğer ilgili kuruluşlara başvurulması ve gerekli belgelerin hazırlanmasının sağlanması.
  • Süreç boyunca Hazine'ye ödenecek vergiler ve diğer kurum ve kuruluşlara ödenecek ücretler konusunda müşteriye detaylı bilgi verilmesi.
  • Vergilerin ödenmesi ve malların gümrük sahasından alınıp müşteriye teslim edilmesinin sağlanması.

İhraç edilen mallar için:

  • İhraç edilecek mallarla ilgili belgelerin tamamlanması.
  • Belgelerdeki bilgilerin kontrol edilmesi ve eksik bilgi veya belgelerin tamamlanması.
  • Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonunun (G.T.İ.P) belirlenmesi.
  • Mevzuatın gerektirdiği belgelerin (örneğin sağlık sertifikaları, kontrol sertifikaları, borsa tescil belgeleri) temin edilmesi.
  • A.TR, EURO-1 ve Menşe Şahadetnamesi belgelerinin hazırlanması ve ilgili odalardan ve gümrük idarelerinden onay alınması.
  • Hariçte işleme veya geçici ihracata konu mallar için envanter tespiti yapılması ve ekspertiz raporu alınması.
  • Gerekli belgeler tamamlandıktan sonra gümrük beyannamelerinin bilgisayar ortamında tescil edilmesi ve tamamlanması.
  • İhracata gidecek malların nakliye aracına yüklenmesine nezaret edilmesi ve malların mühürlenmesinin sağlanması.